skip to Main Content
Je bent je eigen reddingsboei
Surf mee op de golven

 

Je bent je gedachten 


Een begin van een coaching traject bestaat dan ook uit het observeren van je gedachten oftewel je denkfouten. Je wordt je dan bewust van je gedachten en vervolgens ga je je gedachten onderzoeken.
Resultaten van coaching volgen daarom altijd de volgorde van: Inzicht > Actie > Oogsten.

HERKEN JE DIT?
Piekeren, burn-out, frustratie, boosheid, irritatie, schuldgevoel
Irriteer je je aan je partner, je kinderen, vrienden?
Zit je niet lekker in je vel thuis en/of op je werk?
Je relatie zit in een sleur of je hebt net iets te vaak ruzie.
Schuift iedereen de verantwoordelijkheid naar jou af?
Of, ontloop je verantwoording?
Je bent succesvol, maar je mist blijdschap en enthousiasme in je leven.
Je zit vast en haalt niet alles uit het leven als je zou willen.
Je hebt geen focus, geen duidelijke visie op je leven en snakt daar naar.
Je slaapt slecht en voelt je vaak onrustig.

Ben je niet blij met hoe je leven ervaart?

Zit van alles en iedereen om je heen jou dwars, of zit je jezelf in de weg? Durf je te kijken naar degene waar je echt invloed op hebt?
JEZELF.
Door hulp te zoeken, en samen met mij te verkennen waar voor jou de verandering zit, vind je de sleutel voor een meer fullfilling leven. De verandering in jouw gedrag, zorgt voor andere reacties op je omgeving, waardoor je omgeving anders reageert op jou.

 

Tekening 'IK BEN

 

Uit liefde voor jezelf
Durf je jezelf in de ogen te kijken? Uit je niet fulfilling “comfortzone” te stappen en een gesprek aan te gaan over mogelijke veranderingen en andere manieren te creëren in jou?
Heb je behoefte te kiezen voor meer bewustzijn van;

      • Plezier
      • Tijd
      • Vrijheid
      • Vrede
      • Liefde
      • Eenheid
      • Verbinding
      • Rust
      • Creativiteit
      • Overvloed
      • heelheid
      • Energie
      • Kracht
      • Voldoening

“Het belangrijkste gevaar dat de Westerse mens kent, is de gedachte”
Martine Delfos, auteur en wetenschapper

 

Coaching is de feiten van fictie scheiden
Het is dus zaak om gedachten die jou laten denken dat er gevaar op de loer ligt op de juiste waarde te schatten. Dat is het werk van een coach. Op een empathische manier iemand helpen door op een duurzame manier onderscheid te maken tussen feiten en fictie. Dit noemen we denkfouten.
Voorbeelden hiervan zijn:

Zwart-wit denken  >  Ik doe ook nooit iets goed.
Overdrijven, oftewel, generaliseren  >  Dat doe ik nu altijd!
Mentaal filteren  >  Ze leek wel aardig maar ze heeft natuurlijk alleen maar medelijden met me.
Gedachtelezen  >  Hij denkt natuurlijk dat ik kinderachtig ben.
Etiketten plakken  >  Ik ben gewoon een naar mens, dat ik zoiets doe.
Emotioneel redeneren  >  Ik voel me nu minderwaardig dus BEN ik dat ook.

Toekomst voorspellen  >  Ik zal wel ontzettend gaan stotteren als ik iets moet zeggen voor de groep.
‘Als ..’ & ‘Zou moeten ..’  > Ik zou wat minder lui moeten zijn, en Als je van me zou houden dan zou je de keuken vaker moeten opruimen.
Zelfverwijt  > Als ik nou maar geen ruzie had gemaakt was dat ongeluk nooit gebeurd.

Deze negen gedachten leveren een negatieve bijdrage aan je levensgeluk en het is dus zeer waardevol deze onbewuste patronen, bewust te gaan zien, om tot verandering te komen. Je zal dan vanzelf gaan ervaren dat het je heel veel gaat opleveren.

 

 

De kwaliteit van je gedachten bepaalt de kwaliteit van je leven
We kennen als mensen grofweg twee soorten angsten:
I.  fysieke angsten, als reactie op fysiek gevaar.
Angst is een reactie op gevaar. Gevaar is de anticipatie van pijn. Je hersenen maken echter geen onderscheid tussen fysiek gevaar en verzonnen gevaar.
Als er een man met een groot mes voor je staat, voel je fysieke angst en zal je of het mes uit zijn handen slaan of je rent weg.

II.  irrationele angsten, dit zijn gedachten over niet bestaand gevaar.
Deze vorm van angst gaat meestal over de angst voor afwijzing of de angst voor de herhaling van een traumatische gebeurtenis.
Je ouders hadden weinig tijd en aandacht voor je toen je klein was en hen nodig had, waardoor je je niet gezien voelde, ook nu nog.
Je bent veel gepest toen je op de lagere school zat, en je lijdt daar nu nog onder.
Je bent ooit een keer uitgelachen tijdens een spreekbeurt toen je 6 jaar oud was en iedere keer als je iets moet zeggen voor een groep breekt het angstzweet je uit en begin je te trillen, terwijl je nu volwassen bent en weet waar je over praat.

 

Uit je denken in je hart

Ben jij eraan toe om te kijken naar wat jij meer wilt in je leven? En welke waarden jij vanuit je bewust-zijn kiest.
Weet dat alles dat je wilt gaan inzetten al in je zit. Ik leer je het gebruik ervan en hoe dat te doen.
Sowieso ben je al heel, compleet en groots. Altijd al geweest. Geloof en weet je dat wel?
Ik vertel je er graag meer over in een gratis eerste gesprek. Wat heb jij nodig? Gun je jezelf om opnieuw te kiezen voor dat wat jouw leven een stuk harmonieuzer maakt.

Back To Top
Zoeken